Checklist zoekmachine optimalisatie

28-07-2014

Er komt veel kijken bij het optimaliseren van uw website. Hier geven we een overzicht van de belangrijkste do’s and dont’s. Deze lijst is niet uitputtend en bevat algemene informatie, voor hulp en een strategie op maat kunt u uiteraard contact met ons opnemen.

Image-documentatie-zoekmachineoptimalisatie-wel-doenDO’s: hoe zorgt u voor een hogere score in Google?

  1. Keywords; zorg dat de keywords waarop u graag gevonden wilt worden, voldoende voorkomen in de teksten op uw website.
  2. Voldoende relevante inhoud; De inhoud op uw website dient relevant te zijn, wanneer Google teksten tegenkomt op uw website die er niet lijken te horen, dan heeft dit negatieve gevolgen voor uw positie in de zoekresultaten. 
  3. Optimaliseren broncode; Door het optimaliseren en zo kort mogelijk houden van de broncode, wordt de pagina zowel sneller als beter leesbaar voor Google.
  4. Bestandsnamen/afbeeldingsnamen; Ook deze worden door Google gelezen. Zorg daarom voor duidelijke en toepasselijke bestands- en afbeeldingsnamen.
  5. Externe links; Links naar andere websites hebben toegevoegde waarde voor Google. Dit dienen wel relevante links te zijn, het plaatsen van honderden links naar willekeurige websites zal juist een negatief effect hebben. 
  6. Meta-tags; Deze spelen een grote rol bij zoekmachine optimalisatie, vooral de titel en de meta-tag description zijn van groot belang, omdat deze worden getoond bij de zoekresultaten. Samen met de title tag moeten deze paar regels tekst de bezoeker overhalen om de website te bezoeken.
  7. Regelmatig content vernieuwen; Google houdt van vernieuwing, zorg daarom regelmatig voor nieuwe inhoud op uw website.
  8. Regelmatig nieuws en nieuwsberichten verspreiden; Zorg er hiermee voor dat Google uw website op meerdere plekken tegenkomt.
  9. Autoriteit uitstralen; Zorg ervoor dat er informatie over uw vakgebied op uw website te vinden is. Laat Google zien dat u een autoriteit binnen uw vakgebied bent en dat uw website het waard is om hoog in de zoekresultaten geplaatst te worden.

 

Image-documentatie-zoekmachineoptimalisatie-niet-doenDONT’s: wat moet u vooral niet doen wanneer u uw website hoger in de zoekresultaten van Google wilt krijgen?

  1. Welkomstpagina’s; bezoekers moeten meteen binnenkomen op de website en niet op een aparte startpagina, van waaruit ze moeten doorklikken om de website te kunnen bekijken.
  2. Tekst in afbeeldingen; Dit is onleesbaar voor zoekmachines.
  3. Flash; Zoekmachines kunnen niet bij de content.
  4. Verborgen tekst en links; Wanneer Google dit ontdekt, kunt u verwijderd worden uit de zoekresultaten.
  5. Cloaking; Dit is het tonen van een andere pagina aan robots en spiders dan aan echte bezoekers.
  6. Geautomatiseerde aanmelding; Dit heeft geen nut, want deze scripts worden vaak gezien als spam.
  7. Link spammen; Links kunnen zeer nuttig zijn bij zoekmachine optimalisatie, maar teveel links en niet relevante links hebben een averechts effect. 
  8. Niet relevante keywords; Wanneer uw website volstaat met niet relevante keywords, zal er niet alleen het risico zijn dat Google dit doorziet, maar ook dat bezoekers via deze keywords uw website bereiken en niet vinden wat ze zoeken en direct de website weer verlaten.
  9. Meerdere domeinnamen;  Het hebben van meerdere domeinnamen met dezelfde content wordt door Google niet geaccepteerd.
  10. Spammen; Niemand houdt van spam, ook Google niet.

 

 
Profiteer van tips, tricks
& online marketing nieuws: 

 
Facebook-icon-Silver Arrows MultiMedia
 Linkedin icon Silver Arrows MultiMedia aanmeld icon Silver Arrows MultiMedia 

 
Neem contact op via 06 14906645 of 
info@silverarrows.nl voor informatie of een afspraak.